onsdag 6. mars 2013

Langtidstest av The North Face Patrol Glove hansker

The North Face Patrol Glove

Denne hansken kjøpte jeg i fjor og har brukt den nokså hyppig. Den er i utgangspunktet ment som en skihanske, men jeg har også benyttet den til lettere vinterklatring og noe is.

Patrol Glove er utstyrt med Gore-Tex og skal ventilere godt, dette har jeg ikke merket noe særlig til. Ved noenlunde aktiv bruk blir hansken våt innenfra og nylonstoffet trekker også vann.
Etter ca 15 turer begynte sømmene å løsne i fingrene og bar preg av bruken for å si det pent.
Dette er lappet sammen og de er degradert til nedkjøringshansker på toppturer.
Til alt annet bruk enn skikjøring er ikke dette noe førstevalg.
Terningkast er derfor gitt ut fra min bruk. Som skihanske tror jeg nok holdbarheten er betraktelig bedre.


Plusser: Meget god passform, relativt varme i forhold til tykkelse

Minuser: Holdbarhet, pusteevne og de trekker vann etter kort tids bruk. Glatt skinn i grepet. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar