lørdag 11. juni 2016

Mens vi venter på vinteren....

Skikkelig oppdrift på alpin og isklatring kommer ikke før man kjenner at formen er på topp og pumpen er på plass.

Siden jeg synes plastklatring er like interessant som å se tapet tørke går stort sett høsten med til å trene hang-ups. Ikke spesielt motiverende, men alternativet som består av å ta med isøkser på treningsrom er av en eller annen grunn ikke veldig populært. 


Isøksgrep



Jeg ble kontaktet i vinter av ildsjelen bak ett nytt produkt: Duck Rings med spørsmål om å være med på å teste en prototype. Dette er kort fortalt håndtak med samme utforming som ett isøkshåndtak. De er lagd av kryssfiner og henges opp i slynger i for eksempel ribbevegger, stenger eller hva man måtte ha i taket. Testperioden bestod enkelt og greit av å sjekke ut disse og gi tilbakemeldinger. 

Jeg kan trygt si at dette ble en favoritt i vinter og merket god effekt, spesielt i forhold til vedlikeholdsfasen. 
 At de veier bare 200 gram per par gjorde det enkelt å ta de meg seg overalt, og da hadde jeg ingen unnskyldninger for å sluntre unna en treningsøkt.

Produktet er enda i oppstartfasen og er ikke lansert på markedet enda. Hvis du vil vite mer, sjekk nettsiden:  Duck Rings

Kort oppsummert: et spennende produkt for alle klatrere som det blir spennende å følge med på!

Oppfordrer interesserte til å melde seg på mailinglisten for oppdateringer. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar