torsdag 7. juli 2016

Test av Climbskin Cream

De fleste kjenner vel til problemet med sprukne og såre fingre etter en periode med intensiv klatring. For min del foregår det meste av klatring med hansker og isøkser og det bygger jo ikke akkurat hard hud.


Kremen av Kalymnos


Har tidligere brukt ClimbOn salve men har ikke vært altfor fornøyd da jeg syns den er klissete og vanskelig å påføre. 

Bjørn Moa hos Piteraq Tinder og Banditter sendte med meg ett nytt produkt fra Skin Nourishment som jeg skulle teste på Kalymnos.

Kremen består av naturlige ingredienser, uten parfyme/parabener etc og har samme konsistens som hvilken som helst krem, altså lett å påføre. Brukte den hver kveld etter endt klatredag.


Fungerer dette?

Mitt umiddelbare svar er at jeg tror kremen har effekt. Hendene mine så likedan ut etter mange og lange dager med klatring og trengte ikke noen hviledag for fingrene slik jeg ofte har hatt.

Det er selvfølgelig ikke vitenskapelig hold i dette, men etter å ha brukt kremen en uke er jeg overbevist om at dette har noe for seg. Kort oppsummert: Ingen sprukne fingre og tynnslitt hud.

Om denne kremen fungerer for alle skal jeg ikke uttale meg om, men plages du med såre hender ville jeg virkelig gitt denne ett forsøk.

Min konklusjon: 

Anbefales!




Vanligvis ser disse ikke ut etter en ukes klatring. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar