torsdag 14. januar 2016

Rennekjøring på Liatind

Dato:29.12.15
Tur: Skikjøring

Da jeg kom tilbake fra Liatind var jeg rimelig gira på å få kjørt renna mellom toppene, og bestemte meg for å dra tilbake neste dag. Våknet opp morran til stiv kuling utpå øya, og ombestemte meg. Litt utpå formiddagen løyet vinden, men det var ikke mulig å komme seg innover med noen ferge før det var mørkt.



Innover igjen


Fikk lånt en liten båt og satte kursen innover mot Aldersund over Sjona. Det tok sin tid med endel bølger, så da jeg klappet til kaiet i Aldersund var det bare noen timer til det ble mørkt igjen. Heldigvis ble jeg hentet av Martin Hell sine svigerforeldre som satte meg av rett under foten av Liatind. Småløp oppover bekkedalen, fikk på skiene på toppen av den og suste opp til toppen av renna. Skiene ble tatt på og kjørte ned igjen. Halvbratt morsom skikjøring selv om pudderet fra dagen før hadde blåst ut på nordsiden av renna. 






Bommet litt på vinkelen på goproen så filmingen ble så som så, men noe er det ihvertfall. 
Sprang så ned til veien hvor jeg ble hentet igjen og kom meg i båten da skumringen satte inn. Endel bølger på returen, men kom meg heldigvis innaskjærs før det ble helt mørkt. Rakk å spise litt hjemme før det var pån igjen med romjulsfotball i gymsalen. 


Mye styr for 8 minutter skikjøring, men definitivt artig tur, og renna kan definitivt anbefales ved gode og trygge forhold!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar