søndag 25. mai 2014

Topptur på Strandtinden i Lurøy

Dato: 7.4.14
Tur: Strandtinden (1173 moh) 

Var nordpå en tur og ville i den forbindelse sjekke ut forholdene på Strandtind (kommunetoppen i Lurøy).

Store Strandtinden




Har vært her mange ganger, senest sammen med mor i ifjor sommer, men har aldri prøvd den på ski. Startet opp tidlig fra Vassvatnet og med snø helt ned til bilen og relativt hard skare gikk det radig oppover. Etter ca halvannen time stod jeg på toppen og ventet tålmodig på at solen skulle smelte hardskaren som dekket hele flanken. Jeg ventet og ventet, men vinden som hadde "ligget på lur" hele dagen ble bare sterkere og sterkere. Til slutt gadd jeg ikke mer og kjørte ned. Småhardt hele veien, men ok kjøring, jeg tror denne turen kan være fantastisk med sløsj eller pudder. Ill be back!

Hele flanken

Utsikt mot Vassvatnet

Breitind, Liatind & Hestmannen i bakgrunnen

Ser du sporene jeg satte nedover? Ikke jeg heller...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar