tirsdag 31. mai 2016

Bohusgranitt

Dato: 7-12.5.16
Tur: Tradklatring i Bohus

Selv om jeg bodde i Oslo i mange år besøkte jeg aldri Bohus Län rett over grensa.
Etter ett par år nordpå var det på tide å sjekke ut denne perlen, spesielt når yr kunne melde om en uke med sol og temperaturer mellom 20 og 25 grader.


Mose & sva. Det liker vi.



John-Egil lånte ut sin lille stuga som lå midt i smørøyet og vi fikk noen fantastiske dager der nede med klatring, soling, bading & grilling. Rett og slett en liten forsmak på sommerferien.

Vi gikk stort sett ruter mellom 5 og 6+, en grei start på sesongen. Jeg var noe rusten etter å ikke ha tatt i stein på lange tider og Emma hadde det nok likedan.

Likevel ble det mange sighter opp til den nevnte 6+, noe vi får si oss fornøyde med.

Skrev ikke ned navnene på rutene vi gikk, den observante leser vil sikkert kjenne igjen mange klassikere. Uendelig muligheter, dit skal vi definitivt tilbake.. 

Tusen takk til Ørjan for utlån av bil!


Sprickklättring

Fant meg et sva, 6 R tror jeg det var. Det var dog ett par bolter her. 

Emma blir vant til litt mose under neglene. 

En nydelig 5+. Solid for graden såvidt jeg husker. 

En klassiker-sekser. Nesten polert. 

6+ på Galgeberget. Knallfin og bratt. 

Eivind sikrer Emma. 

Perspektiv på livet. 

En luftig arete. Glitrende!



Eivind prosjekterer en åtterrute. 



Han fløy av her. 

Svensk idyll.

Siste dag.

Endelig litt "fjellklatring". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar