tirsdag 4. juni 2013

CR Husvik og Sandefjord

I og med at det var meldt dårlig vær i fjellet i helgen droppet vi alle planer om Skagadølstraversen og dro på hytta i Sandefjord. Hadde hørt rykter om at det var noe klatring der og kjøpte derfor Vestfoldføreren og snakket med M. Grimsæth om mulige godbiter.

På veien til Sandefjord dro vi innom Husvik i Tønsberg og gikk noen ruter der.
Greit sted, men noe skitne ruter og innih**** med mygg. Satt med hette snurpet igjen slik at jeg knapt kunne se veggen, men det nyttet ikke. De stakk gjennom jakken, bukse og sko. Årsabb. på Eurax mottas med takk.

Forslag til navneendring i fører:

Husvik = MYGGVIK

#Blodsugere


Gikk følgende ruter OS:
Trangt  6
Himmelstigen 6-
Spiky 7-
Rusletur 5
Lucifer 5
Jammern 6

Graderingene i føreren syns jeg var i overkant for å si det sånn. Jeg er en middelmådig klatrer og kommer meg ikke opp en 7-rute uten videre.

HVIS jeg ikke har misforstått føreren da...


Spiky - 7- ??


Neste dag stod vi opp tidlig og dro til Ormestadvika i Sandefjord før det ble for varmt. Fin og lett klatring med morsomme riss. Graderingene i føreren er på viddene her, overgradering så det holder..

Gikk følgende ruter på kiler (jess, brukte ikke kammer i det hele tatt denne helga)..

Navnløse ruter gradert: 6, 4, 5-, 5, 5.

Navnløs rute, 5

Navnløs rute, 5-



1 kommentar:

  1. Endelig noen som grensesetter olsenbloggen!
    Da gidder jeg ikke dra til Husevik til helgen allikevel.

    Larsy

    SvarSlett